woensdag 15 oktober 2014

Dag 12 – Vliegen naar Las Vegas

Voor het eerst hebben we een wekker nodig om op tijd wakker te worden, om 8 uur willen we vertrekken naar Logan Airport zodat we tijd zijn om in te checken voor onze vlucht naar Las Vegas. De koffers hebben we gisteren al ingepakt, dus nu is het een kwestie van wakker worden, douchen, aankleden en ontbijten.
Op een kleine file na, komen we zonder problemen bij de garage voor de huurauto’s. De bus om ons naar de terminal te brengen staat al voor de deur op ons te wachten en we zijn dan ook netjes op tijd bij de balie om onze koffers af te geven. Vandaag vliegen we met Virgin America, en wat een goede keus is dat! 2 eigen gates met een eigen securitycheck, dus geen wachttijd. Zo snel zijn we  nog nooit bij een gate aangekomen. Echt een aanrader, deze maatschappij.
Netjes op tijd vertrekken we naar LA, het is een beetje een “bumpy ride” met veel turbulentie in het eerste uur. Verder is het een prima vlucht en staan we om 14.20 plaatselijke tijd aan de gate in LA. We hebben nu ruim een uur om iets te eten voordat de vlucht naar onze eindbestemming vertrekt: Las Vegas! Ook nu zijn we mooi op tijd weg en iets meer dan een uur later staan we aan de gate. Het feest kan beginnen…

We zijn meteen aan de beurt bij taxi’s, des te sneller zijn we bij het Golden Nugget. Bij het inchecken krijgt Twan een gratis upgrade aangeboden naar een Gold Room in de Rush Tower, aangezien de gewone Rush kamers overboekt waren en wij een returning guest zijn. De Rush toren is de nieuwste toren van het hotel, met de meest luxe kamers downtown. De kamer is op de 24e verdieping waarvoor je met je kamersleutel in de lift reeds toegang moet krijgen. Het systeem is niet helemaal waterdicht (lees, pasjes werken niet) en 4 pasjes later staan we in onze kamer. Koffers open, onder de douche, op tutten en we zijn klaar voor onze eerste avond in town! Eten doen we in het hotel bij Claim Jumper, waarna we wat rondlopen, links en rechts wat geld verliezen aan een 1-armige bandiet, lol hebben en wat drinken. Twan doet nog mee aan een late-night poker toernooi, maar ik vind het na een lange dag en 3 uur tijdverschil mooi geweest en zoek de kamer op.
Morgen lekker zonnen en zwemmen! De voorspellingen zijn goed: 32 graden en zonnig.