woensdag 1 oktober 2014

Dag 03 - White Mountains

Lang leve de jetlag. Vandaag zijn we weer voor 6 uur wakker. Op ons gemak bedenken we waar de reis vandaag naar toe gaat en welke route we daarvoor gaan nemen. Nog even een hotelkamer voor vannacht boeken, onder de douche springen, koffers inpakken en we zijn klaar voor vertrek.
Ontbijten doen we bij Ihop met ieder een omelet. Na het ontbijt doen we wat inkopen voor lunch/ontbijt zodat we de komende 2 dagen onderweg kunnen eten. Er is een heel schap vol met glutenvrij eten dus een brood is zo uitgezocht, nog wat kaas en vleeswaren erbij en we kunnen aan de reis beginnen.

Vandaag gaan we naar de White Mountains. Via een mooie route zijn we na 2 uur rijden bij Mount Washington. Onderweg stoppen we in het plaatsje Conway voor een sanitaire stop en om even de benen te strekken. Conway is een klein plaatsje met een gezellig uitziende hoofdstraat.
Aan de voet van Mount Washington kopen we een kaartje zodat we naar het uitkijkpunt bovenop de berg kunnen komen.

De reis naar boven is met hindernissen, aangezien er regelmatig een hele dichte mist boven de weg hangt. Zo dicht dat we amper een meter voor ons uit kunnen en kijken en nauwelijks kunnen zien waar de weg is.
Boven gekomen is het zo mistig dat we nauwelijks van het uitzicht kunnen genieten. We maken een paar foto’s, kijken even rond in de gift shop en een replica van hotel uit de 19e eeuw.

Voor we terug naar beneden rijden eten we een boterham met kaas en worst (lekker Hollands…) Op het eerste stuk van de afdaling is het zicht al iets beter dan op de heenweg, maar al snel zitten we weer in de mist. We zetten de auto een paar keer stil langs de kant van de weg en niet alleen om de remmen af te laten koelen!
We lopen nog even bij de giftshop binnen om bij te komen van de reis en om de remmen goed af te laten koelen. Daarna rijden we nog ongeveer 45 minuten om bij ons hotel van vanavond te komen, het Cabot Inn in Lancaster. Bij aankomst is het pas kwart over 2, dus hebben we tijd om te zwemmen (nou ja Twan dan, ik waag me niet in het net iets te koude zwembadwater). Terug op de kamer zoeken we een restaurant in de omgeving en gaan we op weg voor ons diner. Het restaurant dat we op internet hebben gevonden blijkt onvindbaar, maar we stuiten wel op een Ierse pub waar we een lekkere maaltijd hebben gegeten (Pulled pork met frietjes en bonen).
Nu zijn we weer terug in het hotel om ons voor te bereiden op de dag van morgen. Dan steken we de grens met Canada over en gaan we om te beginnen Quebec verkennen.

1. Heb zojuist de drie dagen bijgelezen. Bah wat een nare heenreis, maar snel vergeten. Het zit niet allemaal mee begrijp ik. Het kan alleen maar beter worden, veel plezier vandaag!