zaterdag 18 oktober 2014

Dag 16 – terug in Boston, sightseeing

Een nacht in het vliegtuig doorbrengen is niet heel best voor je nachtrust, maar we zijn weer terug in Boston. Virgin America staat hoog op onze lijst van favorite maatschappijen, en gaan we zeker vaker gebruik van maken in de toekomst. We zijn lekker op tijd, zo rond 05.35, geland. Onze koffers hebben de reis ook volledig meegemaakt (altijd fijn), maar helaas heeft de koffer van Twan de reis niet helemaal overleefd (niet zo fijn). Die moet dus nog vervangen worden voor we terug kunnen naar Nederland.

We halen onze auto op bij Alamo, maar hebben moeite om deze mee te krijgen omdat de uitcheckbalie van Alamo nog gesloten is en de mensen van National onze reservering niet kunnen vinden in het systeem. National en Alamo werken samen en kunnen ook in elkaars systeem kijken, maar ondanks dat ik onze reservering al heb ingecheckt en alles bekend zou moeten zijn, krijgen ze de gegevens niet gevonden. Na ongeveer 15 minuten wachten bij de exit van de garage in onze Ford Focus, krijgen we eindelijk groen lcht en kunnen dan toch op weg naar ons hotel. We hopen daar een vroege check-in te krijgen zodat we een paar uur bij kunnen komen van afgelopen nacht. Helaas krijg je niet altijd wat je wenst, want alle kamers waren afgelopen nacht bezet en de schoonmaakploeg is nog niet aanwezig. Tsja, dan frissen we ons maar op in het toilet en trekken een ander shirt aan, waarna we maar weer terugrijden naar Boston, waar we op Quincy Market een ontbijt nuttigen en een Hop on- Hop off tour boeken.

Twan heeft tijdens het eerste rondje moeite om wakker te blijven en ik voel zelf ook dat we niet genoeg geslapen hebben. Na ¾ ronde stappen we uit om bij Trinity Church wat rond te lopen. Voordat we verder gaan met de bus tour eten we eerst lunch bij Panera Bread. Lekker soep en wat brood, bijna Nederlands. Vervolgens gaan we op zoek naar de volgende halte en hoppen weer verder tot aan Beacon Hill waar we het oude State House bekijken, een wandeling maken door het stadspark, om vervolgens bij Cheers op Beacon Street even bij te komen. Uiteraard nemen we nog iets mee uit de gift shop voordat we weer verder hoppen met ons rondje Boston.

Onze volgende stop is The Old Navy Yard waar USS Constitution ligt afgemeerd. Dit is het oudste marineschip ter wereld dat nog steeds in dienst is. Een oorlog zal je er niet meer mee winnen, maar leuk om erop rond te lopen is het wel. Het schip is nog 10% origineel, maar als je bedenkt dat “Old Ironsides” 33 zeeslagen heeft gevoerd en allemaal heeft gewonnen, dan krijg je toch ineens een stukje respect voor al dat hout. Op en rondom het schip werken nog steeds mensen van de US Navy, die hier tijdelijk een erebaantje krijgen. Dit schip, en niet een van die miljarden-kostende vliegdekschepen, is nog altijd het vlaggenschip van de US Navy. De verhalen en uitleg over hoe de kanonnen werken, hoe de zeelui sliepen, aten en leefden waren zeer indrukwekkend.

Als laatste doen we nog 1 keer het hele rondje met de bus, dit keer met een hele leuke chauffeur vol verhalen en opmerkingen over de andere verkeersdeelnemers en bezienswaardigheden. De meeste hoogtepunten van de stad hebben we nu dan ook wel gezien. Na de laatste stop lopen we terug naar Quincy Market om voor Twan een stuk cheese cake to-go te scoren, waarna we terug gaan naar de auto.

We moeten alleen wel nog via Alamo, want bij het meegeven van de auto hebben ze vanochtend toch iets niet goed gedaan. Ik had de auto al geboekt, betaald en ingecheckt, maar doordat ze deze boeking niet konden vinden hebben die mensen van National maar gewoon besloten om een compleet nieuwe reservering, inclusief betaling, aan te maken en dus bijna €140 af te houden van de creditcard, zonder ons daarover te informeren. Had ik niet gekeken op mijn creditcard overzicht had ik het niet geweten en was ik er waarschijnlijk thuis pas achter gekomen. We melden het aan de balie, krijgen uiteraard excuses en alles wordt teruggedraaid en terugbetaald. Met minder had ik uiteraard geen genoegen genomen, maar het is ons nog steeds volkomen onduidelijk wat er gebeurt is en of wij iets verkeerd hebben gedaan toevallig.

Hoe graag we ook toe willen geven aan onze vermoeidheid, er moet eerst een nieuwe koffer gekocht worden. Ons hotel ligt vlakbij Burlington Mall en bij Macy’s hebben ze een redelijke afdeling met koffers. De keuze is snel gemaakt, een mooie grote zwarte spinner, dus op naar het hotel waar we de koffers opnieuw inpakken en de spullen voor morgen en de vlucht terug naar huis klaar leggen.

Eten doen we vandaag weer lekker bij de Cracker Barrel  want we hadden even behoefte aan eten van “thuis” (karbonaatjes, aardappelen en groenten). Om half 10 zijn we weer terug op onze kamer, waar we ons blog bijwerken, aangezien we dat in Vegas even op een laag pitje gezet hadden.
Nu alle belevenissen van vandaag weer opgetekend zijn, is het tijd om te slapen. Morgen brengen we weer een nacht in het vliegtuig door, dus we moeten maar even van dit bed genieten.