zaterdag 18 oktober 2014

Dag 17 – Nog 1 dag in Boston + de terugvlucht naar huis

We checken uit voor de laatste keer deze vakantie. Al met al zijn alle hotels eigenlijk best wel goed geweest, op 1 krakend bed na dan. Niets te mopperen dus. Bij het hotel van vandaag zit ook nog eens een free continental breakfast inbegrepen, dus ik neem lekker wat eieren, sausage en een lekkere waffle met syrup. Klaar om nog even rond te gaan lopen in Beantown.
 
We parkeren de auto weer in de garage bij Quincy Market om de hoek en we maken een rondje door de directe omgeving. Zo zijn we nog met de metro naar Fenway Park gegaan (baseball stadion van de Red Sox), hebben we lekker bij Boston Harbor gezeten en zijn we nog bij enkele oude gebouwen naar binnen gegaan om lekker rond te kijken.


 

 
 
 
Lunch namen we in Quincy Market, waar ik mijn laatste fresh hamburger nam, en Judith een salade.

 
 
 
We nemen de auto mee terug naar Alamo en leveren deze in. De vriendelijke jongedame geeft mij het bonnetje met de eindafrekening van $35 erop… euhh, hallo? Dat had 0 moeten zijn?! “Maar u heeft niet getankt”. Dat klopt, dat hoef ik ook niet volgens de reservering. Leeg inleveren staat er op. “Ow, dan stond dat verkeerd in het systeem, u kunt bij de balie uw refund gaan claimen.” Nondeju, weer in de rij om iets te fixen wat niet goed gegaan is. Maar goed, het verhaal maar weer verteld en deze keer geholpen door een manager/trainer die e.e.a. nagekeken heeft. Ze kon niet terugvinden, maar omdat het toch wel erg vervelend was dat we al die problemen hadden gehad kregen we het geld sowieso terug, en er wordt een officiële klacht aangemaakt waar ik als het goed is nog een terugkoppeling op ga krijgen. Hartstikke mooi, en ik wacht wel af. (het is nu zaterdag, het geld is nog niet aangekomen op de creditcard rekening, maar ik geef het nog wel een week).
 
We checken in bij British Airways, de koffers voldoen perfect aan het maximale gewicht dus geen enkel issue. Judith krijgt de bevestiging dat haar glutenvrije maaltijd is besteld en ook zal worden uitgeserveerd. Top dus.
De vluchten zelf verlopen super goed. Het vliegtuig (een Boeing 747) is groot, beenruimte is super, entertainment is top en voordat we het weten staan we binnen 5 uur en 45 minuten weer aan de grond in Londen voor de overstap. Ook hier geen noemenswaardigheden, vlucht van 50 minuten en we staan weer aan de grond in Haarlem, waarna we nog zo’n 20 minuten naar de gate moeten taxiën.


 
De koffers zijn er ook, onbeschadigd deze keer (jeej) en de bus naar het vdValk hotel is binnen 20 minuten ook ter plaatse, waarna we de terugreis naar Eindhoven aanvangen. Halverwege nemen we een lunch en wisselen we van bestuurder, aangezien ik bijna in slaap stort tijdens het rijden. Tegen 2 uur zijn we veilig thuis en zit deze trip er helaas echt helemaal op.
 
 
Het was wederom een geweldige vakantie, maar voornamelijk hoogtepunten. Ik zal de komende dagen een overweging plaatsen met goede en minder goede ervaringen.
Bedankt voor het meelezen, en hopelijk allemaal weer tot een volgend reisblog!

2 opmerkingen:

  1. We wachten nog op de foto's ;-).Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Leuk verslag en mooie foto's, ik heb met jullie meegenoten.
    Boston is zo mooi! Lekker joh die winst in Vegas! Welkom thuis, sterkte met de jetlag, die hakt er wel in na twee keer een nachtvlucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis en bedankt voor jullie leuke verslag. Het was wel een reis met hindernissen maar jullie hebben toch genoten. Tot een volgende keer of op ons blog.

    BeantwoordenVerwijderen